H
er yıl Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından belirlenen uluslararası turizm fuarlarında Türkiye, pavilyon olarak temsil edilmektedir. Fuarda yer almak isteyen sektör temsilcilerine Türkiye pavilyonu içerisinde masa verilmekte ve gelen ziyaretçiler ile görüşme imkânı sunulmaktadır.
Son beş yıl içinde katılım sağlanan fuarlara bakıldığında pandeminin de etkisiyle son yıllarda katılım sağlanan fuar sayılarının azaldığı gözlemlenmektedir. Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Yurt Dışı Temsilciliklerince 2018 yılında yurt dışında 99 farklı turizm ihtisas fuarına iştirak edilmiştir. 2019 yılında ise bu sayı 27’ye düşmüştür.
2020 öncesi fuar katılım organizasyonları ilgili kültür ve turizm müşavirlikleri tarafından yapılmaktaydı. Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansının (TGA) kurulması ile beraber fuar organizasyonları TGA ve ilgili müşavirliklerin koordinasyonunda ilerlemeye başlamıştır.
2020 yılında COVID-19 pandemisi sonucu ülkelerin uluslararası uçuşlara sınırlarını kapatmasıyla birlikte Kültür ve Turizm Bakanlığı-Türkiye Turizm Tanıtım Geliştirme Ajansınca iştirak edilen 16 turizm ihtisas fuarının sekiz tanesi fiziki, kalan sekiz tanesi ise çevrim içi gerçekleşmiştir.
2021 yılında pandeminin etkisinin yavaş yavaş kalkmasıyla beraber çevrim içi yapılan fuarlar tekrar fiziki yapılmaya başlamıştır. 2021 yılında Kültür ve Turizm Bakanlığı-Türkiye Turizm Tanıtım Geliştirme Ajansınca dört çevrim içi, 11 fiziki yurt dışı turizm ihtisas fuarına iştirak edilmiştir.
2022 yılı fuar takvimi ise aşağıdaki şekilde belirlenmiş olup iştirak edilmesi planlanan ITB Berlin, Vakantiebeurs Utrecht ve UITT Ukrayna fuarları iptal edilmiştir.
Türkiye’de Turizm Fuarları
Türkiye’de uluslararası iki büyük genel turizm fuarı organize edilmektedir. İstanbul’da gerçekleşen Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı (EMITT) ve İzmir’de gerçekleşen Travel Turkey fuarı turizmde önemli organizasyonlardandır. Her iki fuarda da Türkiye standı ile katılım sağlanmaktadır. Bunun yanında MICE sektöründe uluslararası nitelikte gerçekleşen ACE of MICE fuarı da desteklenmektedir.
Kongre Turizmi
Kongre turizm alanında öncelikli hedef, ülkemizin daha fazla uluslararası organizasyona ev sahipliği yapması ve ülkemizin lider ülkeler arasına yükselmesidir.
Go Türkiye dijital platformunda kongre turizmi için özel içerik çalışması gerçekleştirilmiştir. Tüm destinasyonları bu alanda öne çıkan özellikleriyle tanıtılmaktadır.
Bu destinasyonlardan en çok pay alan İstanbul, Antalya, İzmir ve Kapadokya’nın yanı sıra diğer iller ve bölgelerin de ön plana çıkması için tanıtım içerikleri yayına alınmıştır.
Türkiye Turizm Tanıtım Geliştirme Ajansı ekibi 81 ille ziyaretler gerçekleştirmekte, bu ziyaretler sırasında sektör paydaşlar ile MICE sektörüne ilişkin görüşmeler yapılmaktadır. Kongre turizmi sektör dernek ve paydaşları ile aktif görüşmeler devam etmektedir.
Türkiye Turizm Tanıtım Geliştirme Ajansı tarafından Uluslararası Kongre ve Konvansiyonlar Derneği (ICCA) sitesindeki Türkiye verileri ile ilgili düzenli kontroller yapılmaktadır, gerekli görülen düzeltmelerin talep edilmesi ve uluslararası kuruluşlara ve adı geçen web portalına bildirilmesi konusunda çalışmalar yapılmaktadır.
Pandemi nedeniyle 2020 ve 2021 senesinde ICCA global kongre istatistikler raporu Uluslararası Kongre ve Konvansiyonlar Derneği tarafından hazırlanmamış ve açıklanmamıştır.
Gerçekleştirilen ulusal ve uluslararası etkinlikler sayesinde, İstanbul’un kongre turizminde dünyanın önde gelen destinasyonlarından biri olduğu vurgulanmış ve İstanbul’un kongre şehri kimliği tanıtılmıştır. Uluslararası kuruluşlarla destinasyon tanıtım iş birlikleri anlaşmaları için görüşmeler Türkiye Turizm Tanıtım Geliştirme Ajansı tarafından sürdürülmektedir.
2021 senesinde gerçekleşen TFest Dubai, IMEX Las Vegas, IBTM Barselona, ILTM Cannes ve ICCA Paris Konferansına gibi sektörün en önemli fuarlarına Türkiye Turizm Tanıtım Geliştirme Ajansı tarafından aktif katılım sağlanmış, ülke sunumları ve önemli karar vericiler ile toplantılar gerçekleştirilmiştir.
Kongre ve toplantı sektörüne yönelik Türkiye Turizm Tanıtım Geliştirme Ajansının hedefi; İstanbul ve Antalya’nın dünyadaki ilk 10 şehir ve Türkiye’nin ilk 10 ülke arasına girmesi ve kongre ve toplantı turizminin Türkiye çapında diğer illere yayılmasını sağlamaktır.