Loading...

1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ VE MALKARA-ÇANAKKALE OTOYOLU

1
915 Çanakkale Köprüsü; Malkara-Çanakkale Otoyolu Yap-İşlet-Devret Projesi kapsamında yapılmıştır.

“Malkara-Çanakkale Otoyolu (1915 Çanakkale Köprüsü Dahil)” 89 km Otoyol ve 12 km bağlantı yolu olmak üzere toplam 101 km uzunluğundadır. Otoyol Uygulama Sözleşmesi Yürürlük Tarihi: 16.03.2018’dir. 4 yıl gibi kısa bir sürede tamamlanan Malkara-Çanakkale Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü 18 Mart 2022 tarihinde Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip ERDOĞAN tarafından işletmeye açılmıştır.

Malkara-Çanakkale Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü; kazandırdıkları ve sahip olduğu özelliklerle gelecekte ülkemizde yapılacak benzer projelere örnek teşkil edecek ve gurur verecek bir projedir.

Malkara-Çanakkale Otoyolu kapsamında; 1 adet asma köprü, 2 adet yaklaşım viyadüğü, 2 adet betonarme viyadük, 6 adet alt geçit köprüsü, 6 adet hidrolik köprü, 43 adet üst geçit (1 adedi ekolojik), 40 adet alt geçit, 236 adet çeşitli ebatlarda menfez, 12 adet kavşak (devlet yolu üzerindeki kavşaklar dahil), 4 adet otoyol hizmet tesisi, 2 adet bakım işletme merkezi, 5 adet ücret toplama istasyonu inşaa edilmiştir.

Bu otoyolla birlikte Çanakkale ilimiz şanlı tarihine ve 21. yüzyıla yaraşır bir “Eser Proje”ye kavuşmuş; Çanakkale kentinin önemi ve dinamiğine uygun, estetik ve çağdaş bir asma köprü ile taçlanmıştır.

Özellikle ağır vasıta ağırlıklı yoğun trafiğe hizmet eden yolda; trafik güvenliği, can ve mal emniyetinin tam olarak sağlanması, seyahat süresinin kısaltılması, yöredeki turizm ve sanayinin gelişmesine katkıda bulunulması, sanayinin ihtiyaç duyduğu yeni yatırım alanlarının oluşturulması, bölgedeki limanlar, demiryolu ve hava ulaşım sistemlerinin karayolu ulaşım projeleriyle entegrasyonunun sağlanması amaçlanarak yapılan otoyolun işletmeye açılması ve Gebze-İzmir Otoyolu’na bağlanmasıyla, Marmara’yı çevreleyen otoyol zincirinin halkaları birleşerek İstanbul Boğazı geçişine yeni bir alternatif oluşturulmuştur.

Bir Kuşak Bir Yol Projesi'nin önemli bir parçası tamamlanmıştır. Proje tarihi İpek Yolu’nu canlandırarak “Bir Kuşak Bir Yol Projesi” kapsamında, Türkiye'nin öncülük ettiği "Orta Koridor" girişiminin bir parçası olarak, Pekin’den Londra’ya kesintisiz bir ticaret yolu oluşturma hedefine doğrudan katkı sunacaktır.

Malkara-Çanakkale Otoyolu Projesi'nin hizmete girmesi ile mevcut bölünmüş devlet yoluna kıyasla yaklaşık 40 km’lik kısalma sağlanmıştır. Aynı zamanda feribot ile karşıya geçişlerde yaşanan zaman kayıpları dikkate alındığında Çanakkale Boğazından daha hızlı bir geçiş sağlanarak seyahat süresinde azalmalar meydana gelmiştir. Çanakkale Boğazı’nı geçmek için bayram ve tatil dönemlerinde saatlerce sürebilen feribot bekleme süreleri ile yaklaşık 1,5 saat ile 5 saat arasında süren seyahat süresi, altı dakikaya inmiştir.
Malkara-Çanakkale Otoyolu Projesi'nin;
Toplam yıllık zaman tasarruf tutarının 1,244 Milyar TL,
Akaryakıt tüketiminde vergiler dahil toplam yıllık tasarruf tutarının 1,044 Milyar TL,
Çevre Tasarruf tutarı 26 Milyon TL,
Yıllık istihdama etkisi 60.000 kişi,
olmak üzere toplam yıllık zaman, akaryakıt ve çevre tasarruf tutarının 2022 yılı fiyatları ile 2,314 Milyar TL olacağı tahmin edilmektedir.
1915 Çanakkale Köprüsü
Toplam uzunluğu 2.023 metre orta açıklık, 770’er metre yan açıklıklar ile beraber 3.563 metre uzunluğundadır. 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleri ile beraber toplam geçiş uzunluğu 4.608 metreye ulaşmaktadır. Asma Köprü 2 x 3 trafik şeritlidir. Köprü tabliyesi 45,06 metre genişlikte ve 3,5 metre yükseklikte ikiz tabliye olarak projelendirilmiştir. Asma Köprü Kule Temelleri Asya tarafında -45 m, Avrupa tarafında ise –37 m derinlikte iyileştirilmiş deniz tabanına serbestçe oturmuştur. Köprü çelik kule yüksekliği 318 m’dir. (Kulelerin üzerine Seyit Onbaşı’nın kaldırmış olduğu top mermisi figürünün yerleştirilmesiyle kule yüksekliği 334 m’ye ulaşacaktır).
Çanakkale Köprüsü
Turizm Ülkesi Türkiye
Geleneksel Sanatlar
Tiyatro
Türk Mutfağında
Öne Çıkan Lezzetler
Çanakkale Köprüsü
BUNLARI BİLİYOR MUYDUNUZ?
1915 Çanakkale Köprüsü'nün Simgeleri

Kulelerin kırmızı beyaz rengi Al Bayrağımızı temsil etmektedir.

Asma Köprü’nün iki çelik kulesi arasındaki 2.023 metrelik orta açıklık Cumhuriyetimizin
100. Kuruluş Yıl Dönümü'ne işaret etmektedir.

Asma Köprü’nün 318 metrelik çelik kuleleri Türk ve Dünya Tarihi açısından çok büyük
öneme sahip olan Çanakkale Zaferi'nin kazanıldığı 18 Mart 1915‘i işaret eder.

318 metrelik çelik kulelerin üzerine yerleştirilecek olan top mermisi figürü dünya tarihinin
dönüm noktalarından biri olan Çanakkale Savaşı’nın en kritik anına ve Türk Milletinin bağımsızlığına
işaret eder. Kule yüksekliği 334 m’ye ulaşacaktır.

Bağ kirişlerindeki motifler Türk - İslam Motiflerini temsil etmektedir.

Viyadük ayakları Çanakkale Şehitler Abidesi'ni Sembolize etmektedir.
1915 Çanakkale Köprüsünün En’leri

2023 metrelik orta açıklığı ile dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsüdür.

318 metrelik yüksekliği ile dünyanın en yüksek kulesine sahip asma köprüsüdür.

Ana kablodaki 162.000 km’lik toplam tel uzunluğu ile dünyanın çevresi 4 kez dönülebilmektedir.

1915 Çanakkale Köprüsü kule kesonları (74 m x 83,3 m = 6,2 dönüm) alan olarak kıyaslandığında
1 futbol sahası büyüklüğündedir.

1915 Çanakkale Köprüsü'nde kullanılan 227 bin m³’lük beton ile 100 m²’lik 5.900 adet daire,
~ 25.000 nüfuslu bir ilçe kurulabilmektedir.

1915 Çanakkale Köprüsünde kullanılan 177 bin ton çelik ile 177 bin adet binek otomobil üretilebilmektedir.

1915 Çanakkale Köprüsü kulelerinin üst bağ kirişinin yerleştirilmesi esnasında ağırlık (155 ton) / yükseklik (318 m)
parametreleri baz alındığında dünyada yapılan en büyük ağır kaldırma operasyonu gerçekleştirilmiştir.

Deprem riski açısından, kule temelleri için çelik kazıklarla güçlendirilmiş zemin üzerinde konumlandırılmış
batırma keson tipi temel seçilmiştir. Kule temellerinin bulunduğu bölgede yapılan zemin güçlendirme çalışmaları
kapsamında Asya kule temelinde 165 adet ve Avrupa kule temelinde 203 adet 2,5 metre çapında çelik kazık çakılmıştır.

1915 Çanakkale Köprüsü, zorlu rüzgâr ve deprem koşulları göz önünde bulundurularak, bu risklere karşı koyabilecek
mukavemete sahip bir şekilde tasarlanmıştır.

Çanakkale bölgesinin yüksek rüzgâr hızları dikkate alınarak, 1915 Çanakkale Köprüsü’nde dokuz metre orta refüj
boşluğu ile birlikte toplam 45,06 metre genişliğe sahip ortotropik ikiz kutu kesitli çelik tabliye kullanılmıştır.

“BENİM TÜRKİYEM”

Siz de sizin gözünüzden Türkiye'yi anlatarak bize katkıda bulunabilirsiniz.